آموزش تصویری ساخت شناسه ایرنیک

You are currently viewing آموزش تصویری ساخت شناسه ایرنیک

برای ثبت دامنه ir نیاز به ساخت شناسه ایرنیک در سامانه nic.ir می باشد. در این مطلب نحوه ساختن شناسه کاربری ایرنیک آموزش داده می شود و سپس می توانید از شناسه ایرنیک دریافت شده به عنوان صاحب امتیاز دامنه هایی که ثبت می کنید استفاده نمایید.

ایجاد شناسه در ایرنیک

برای ایجاد شناسه در ایرنیک از لینک زیر وارد صفحه ساختن شناسه کاربری شوید و طبق توضیحات زیر عمل نمایید:

https://www.nic.ir/Create_New_Handle

1- انتخاب نوع شناسه

در مرحله اول باید نوع شناسه خود را مشخص کنید:

شناسه شخص حقیقی: از این نوع شناسه برای کلیه اشخاص حقیقی و جهت ثبت دامنه های ir. – .ایران – id.ir. استفاده می شود.

شناسه شرکت، مؤسسه یا نهاد غیردولتی: از این شناسه برای ثبت دامنه های ir. – ‏.ایران – co.ir – ‎.org.ir – .net.ir. استفاده می شود.

شناسه وزارتخانه، سازمان یا شرکت دولتی: از این شناسه برای ثبت دامنه های ir. – ‏.ایران – ‎.gov.ir – .co.ir استفاده می شود.

شناسه مرکز آموزشی و پژوهشی: از این نوع شناسه برای ثبت دامنه های ir. – ‏.ایران – ‎.sch.ir – .ac.ir – ‎.org.ir استفاده می شود.

شناسه‌ی محدود: صاحبان این نوع شناسه می‌توانند درکنار درخواست برای ثبت دامنه، به عنوان رابط مالی و فنی دامنه‌ها قرارگیرند. اشخاص حقیقی که در نظر دارند تنها برای دیگران دامنه ثبت کنند یا تنها به عنوان رابط فنی و مالی دامنه‌ها معرفی شوند می‌توانند با وارد کردن حداقل اطلاعات، شناسه دریافت کنند.

پس از انتخاب نوع شناسه روی گزینه “تکمیل فرم و دریافت شناسه” کلیک کنید. (مانند تصویر زیر)

(برای افراد و اشخاص حقیقی شناسه شخص حقیقی را انتخاب نمایید و ما نیز در این آموزش شناسه شخص حقیقی را انتخاب می کنیم).

ساخت شناسه کاربری ایرنیک

2- وارد کردن مشخصات شناسه

در مرحله دوم تمام اطلاعات خواسته شده را باید به صورت کامل و صحیح وارد نمایید. طبق مثال که در زیر هر فیلد مشخص شده است.

شناسه ایرنیک

در قسمت پست الکترونیک یک ایمیل صحیح و معتبر وارد کنید زیرا مشخصات شناسه به این ایمیل ارسال می شود و برای بازیابی رمز عبور و پیام های سیستم استفاده می شود و توجه داشته باشید که از این ایمیل به عنوان ایمیل مالک و صاحب امتیاز دامنه استفاده خواهد شد.

مشخصاتی که برای پرسش محرمانه و پاسخ آن وارد می کنید را حتما به خاطر داشته باشید چون برای تغییر رمز عبور نیاز می باشد.

ایجاد شناسه ایرنیک

در انتهای صفحه و در قسمت حریم خصوصی رابط‌ های مجاز را بر روی گزینه ی “آزاد برای نمایندگان فروش” قرار دهید تا شرکت ایران وب دامنه را برای شما ثبت نماید. سپس بر روی دکمه “بازنگری” کلیک کنید.

ساختن شناسه ایرنیک

3- بازنگری و مرور اطلاعات

در مرحله بعد مشخصاتی که وارد کرده اید نمایش داده می شود پس از مطالعه کامل آنها و اطمینان از صحیح بودن کلیه موارد و مطالعه ضوابط و شرایط ثبت شناسه در ایرنیک در انتهای صفحه در قسمت” نام کامل سازنده شناسه ” نام و فامیل خود را به زبان انگلیسی وارد کنید و سپس کد امنیتی موجود در تصویر را در فیلد بعد وارد نمایید و روی گزینه “موافقم، دریافت شناسه” کلیک کنید.

شناسه شما ایجاد شده و نمایش داده می شود و می توانید از آن جهت ثبت دامنه استفاده کنید. همچنین مشخصات شناسه و پسورد ورود به پنل کاربری سامانه ایرنیک به ایمیل شما ارسال می گردد.

نکته مهم: توجه داشته باشید که پس از دریافت این ایمیل حتما از طریق آدرس https://www.nic.ir/Login وارد پنل کاربری خود شده و رمز عبور را تغییر دهید. اگر این کار را انجام ندهید و پسورد را تغییر ندهید حاب کاربری شما پس از گذشت یک هفته بسته می شود.

این پست دارای یک نظر است

  1. قاسم

    واقعا ممنون که توضیح دادین
    عزیزان دامنه های co.ir ،ac.ir ،id.ir org.ir ،sch.ir ،gov.ir ،net.ir شرایط خاصی دارن، قبل از خرید حتما دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید