آموزش تصویری خرید هاست و دامنه

You are currently viewing آموزش تصویری خرید هاست و دامنه

در این مطلب روش خرید هاست و دامین به صورت تصویری آموزش داده می شود. خرید هاست و دامنه بسیار آسان بوده و کافی است طبق راهنمای زیر مراحل سفارش خدمات هاست و میزبانی وب را ادامه دهید.

نحوه خرید هاست و دامنه

در مرحله اول از صفحه اصلی ایران وب و یا از لینک های زیر نوع هاست موردنظر خود را انتخاب نمایید:

هاست لینوکس ایرانهاست وردپرسهاست جوملاهاست ووکامرسهاست پرستاشاپهاست پربازدید ایران

پس از ورود به صفحه موردنظر مشخصات سرویس های هاست و کلیه جزئیات پلن های مختلف به همراه ویژگی های هاست به صورت کامل نمایش داده می شود. پس از بررسی مشخصات سرویس ها و انتخاب پلن مورد نظر همانند تصویر زیر روی دکمه سفارش در پایین پلن انتخابی کلیک کنید

آموزش خرید هاست و دامنه

در مرحله دوم سرویسی که شما انتخاب کرده اید نیاز به یک دامنه دارد و مطابق تصویر و توضیحات زیر اقدام نمایید:

  1. ثبت دامنه جدید: اگر میخواهید یک دامنه جدید ثبت کنید گزینه “ثبت دامنه جدید” را انتخاب نمایید و نام دامنه را در کادر موردنظر وارد کرده و در مقابل آن پسوند دامنه خود را انتخاب کنید مثلا ir و سپس روی دکمه بررسی کلیک نمایید. در صورتی که دامنه آزاد و قابل ثبت باشد پیغام دامنه موجود است دریافت خواهید کرد و در آخر روی دکمه ادامه کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.
  2. انتقال دامنه از شرکت دیگر: اگر از قبل دامنه دارید و میخواهید دامنه خود را به شرکت ایران وب انتقال دهید گزینه “انتقال دامنه از شرکت دیگر” را انتخاب نمایید. و نام دامنه را در کادر موردنظر وارد کرده و در مقابل آن پسوند دامنه خود را انتخاب کنید مثلا ir و سپس روی دکمه انتقال کلیک نمایید. در صورتی که دامنه قابل انتقال باشد پیغام دامنه قابل انتقال است دریافت خواهید کرد و در آخر روی دکمه ادامه کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.
  3. از دامنه ای که قبلا ثبت کرده ام استفاده میکنم: اگر دامنه قبلا ثبت کرده اید و می خواهید از ایران وب فقط هاست تنها بدون دامنه خرید کنید گزینه “از دامنه ای که قبلا ثبت کرده ام استفاده میکنم” را انتخاب نمایید. و نام دامنه را در کادر موردنظر وارد کرده و در مقابل آن پسوند دامنه خود را انتخاب کنید مثلا ir و سپس روی دکمه استفاده کلیک نمایید تا به مرحله بعد بروید. (لازم به ذکر است در این صورت بعد از خرید هاست باید DNS های هاستینگ ایران وب را بر روی دامنه خود تنظیم نمایید تا دامنه شما به هاست متصل گردد).
آموزش خرید هاست و دامین

در مرحله سوم مشخصات هاست شما نمایش داده می شود مانند تصویر زیر و در این مرحله دوره پرداخت صورتحساب سرویس خود را انتخاب نمایید و روی دکمه ادامه کلیک کنید.

نحوه خرید هاست و دامنه

در مرحله چهارم اگر دامنه ir سفارش داده باشید نیاز به وارد نمودن شناسه ایرنیک شما برای ثبت دامنه می باشد و لازم است شناسه یا ایمیل شما که در سامانه ایرنیک ثبت شده است را وارد نمایید و روی دکمه ادامه کلیک کنید. (اگر تا کنون شناسه ایرنیک ایجاد نکرده اید طبق آموزش ساخت شناسه کاربری ایرنیک و با مراجعه به سایت ایرنیک می توانید یک شناسه ایرنیک ایجاد نمایید)

آموزش خرید دامنه

5- در مرحله پنجم همانند تصویر زیر مشخصات سفارش شما نمایش داده می شود اگر کوپن تخفیف دارید کد تخفیف خود را در کادر وارد نمایید و روی گزینه “معتبر سازی کد” کلیک نمایید تا تخفیف شما اعمال شود و روی دکمه پرداخت نهایی کلیک نمایید.

آموزش خرید هاست

در مرحله ششم اگر در سایت ایران وب ثبت نام نکرده باشید طبق شکل زیر صفحه مربوط به ثبت نام در سایت نمایش داده می شود و لازم است مشخصات خود را به صورت کامل وارد نموده تا حساب کاربری شما ایجاد گردد. و یا در صورتی که قبلا در سایت ثبت نام کرده اید روی گزینه “قبلا ثبت نام کرده اید” کلیک نمایید.

آموزش سفارش هاست و دامنه

پس از وارد نمودن مشخصات در انتهای صفحه گزینه “شرایط سرویس را خواندم و موافقم” علامت بزنید و روی دکمه تکمیل سفارش کلیک نمایید.

سفارش هاست و دامین

در نهایت به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت اینترنتی هدایت می شوید و پس از پرداخت آنلاین هزینه، سفارش هاست و دامنه شما به صورت آنی فعال می شود و مشخصات هاست به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید