معایب راه اندازی چند سایت با Addon Domain روی یک هاست

You are currently viewing معایب راه اندازی چند سایت با Addon Domain روی یک هاست

در این مطلب به بررسی معایب Addon Domain و اضافه نمودن دامنه دیگری غیر از دامنه اصلی جهت راه اندازی چند سایت مجزا روی یک هاست خواهیم پرداخت.

کنترل پنل‌های مختلف هاستینگ قابلیت Addon Domain را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با استفاده از ادان دامین می‌توانید در هاست خود، چند وب سایت با دامنه‌ و محتوای متفاوت بارگذاری نمایید. با این حال، مشکلاتی نیز وجود دارد. بسیاری از کاربران متوجه مشکلات نمی باشند و متاسفانه زمانی به این موضوع پی خواهند برد که ممکن است دیر شده باشد و موجب بروز اختلال در عملکرد سایت ها، کاهش امنیت اطلاعات، هدر رفتن وقت و هزینه های صرف شده جهت راه اندازی سایت و کسب و کار آنها شده باشد.

ادان دامین مزایا و معایبی دارد اما معایب آن بیشتر از مزایا است… بنابراین ما این نکات را برای کمک به شما ارائه می دهیم:

معایب Addon Domain جهت ایجاد سایت مجزا

اگر فکر می کنید، میزبانی از چند وب سایت به عنوان Addon Domain در یک هاست ایده خوبی است، بنابراین از حقایق ذکر شده در موارد زیر چشم پوشی نکنید.

1- کاهش سرعت لود شدن وب سایت

همه Addon Domain ها منابع مشترک دارند! به دلیل محدود بودن منابع سرور در هاست‌های اشتراکی، زمانی که شما اقدام به افزودن دامنه در هاست می‌نمایید در حقیقت منابع هاست خود را تقسیم می‌کنید که باعث بروز مشکلات و کاهش سرعت لود سایت می گردد.

2- از دسترس خارج شدن سایت‌ها

هنگامی که چند سایت بر روی یک هاست قرار دارند اکثرا موجب از دسترس خارج شدن سایت ها در زمان‌هایی که منابع هاست شما بیش از حد معین مصرف می‌گردد خواهد شد. به عنوان مثال اگر بر روی یک هاست 4 سایت مختلف داشته باشید و در یکی از سایت ها افزونه ای دچار مشکل و منابع Ram و CPU هاست را کاملا مصرف نماید کلیه سایت های شما Down شده و با ارور مواجه خواهند شد.

3- کاهش امنیت

بزرگترین اشکال در داشتن تعداد زیادی وب سایت به عنوان Addon Domain در در یک هاست “هک وب سایت” است. دامنه های اضافه شده در یک هاست همه یک پوشه ریشه مشترک دارند. هرکدام می توانند به پرونده های یکدیگر دسترسی پیدا کنند. بنابراین اگر یکی از سایت ها به هر دلیل هک شود، حدس بزنید چه می شود؟ همه سایت ها موجود در آن اکانت هک شده اند! بروز هرنوع مشکل امنیتی در یکی از سایت ها بر روی دیگر سایت ها نیز اثر می گذارد و همه را به خطر می اندازد.

4- تاثیر منفی در سئو

جستجوی مشتری از یک موتور جستجو نظیر گوگل آغاز می شود، و ممکن است شما را به عنوان یک دامنه افزودنی لیست کند. این می تواند تصور اشتباهی را برای هر کسی که به در جستجوی خدمات و کسب و کار شما است ایجاد کند. در واقع، کارشناسان سئو معتقدند دامنه های افزودنی بر رتبه بندی جستجوهای شما تأثیر منفی می گذارد.

5- ایجاد و ریستور Backup

تهیه نسخه پشتیبان از هاست با دامنه های الحاقی، به یک مشکل تبدیل می شود زیرا در صورت انجام هر نوع بازیابی با سیستم پشتیبان، کلیه اطلاعات را جایگزین می کنید. اگر یکی از سایت های شما به مشکل خورده و نیاز است نسخه بک آپ روزانه یا هفتگی ریستور شود با ریستور نمودن بک آپ، اطلاعات کلیه سایت ها جایگزین می شود به روزهای قبل باز می گردد. پشتیبان گیری برای یک دامنه، نه ده ها مورد، بهترین کار را می کند … امیدواریم این نکته را جدی بگیرید!

6- انتقال دامنه Addon به هاست دیگر

انتقال ادان دامنه به هاست دیگر کار بسیار سختی است. بنابراین اگر یکی از وب سایت های شما به عنوان Addon Domain در cPanel شما میزبانی شود بیش از حد رشد کرده است و شما می خواهید آن دامنه را به یک هاست / حساب cPanel جداگانه و یا به یک سرور جداگانه منتقل کنید ، این یک کار بسیار دشوار خواهد بود. شما باید همه چیز را به صورت دستی منتقل کنید، مانند پایگاه داده MySQL، پرونده های شما، پوشه ها و غیره. همچنین ممکن است ایمیل ها و حساب های ایمیل خود و غیره را از دست بدهید.

7- عدم کنترل دقیق و شناسایی مشکلات

در صورتی که مشکلاتی ایجاد شود و مصرف منابع هاست شما ناگهانی بالا رود و یا فایل ها و پلاگین های شما به دلیل عدم رعایت نکات امنیتی به یک Trojan یا کدهای مخرب و یا اسکریپت پیام رسان برای ارسال ایمیل های هرزنامه آلوده شود ردیابی و برطرف کردن چنین مشکلاتی از هزاران پرونده میزبانی شده در 10 وب سایت Addon شما بسیار دشوار و وقت گیر است. ممکن است لازم باشد محتوای وب سایت های خود را در رایانه بارگیری کرده و هر یک از پرونده ها و پوشه ها را بررسی کنید. فکر کنید یافتن علت دقیق آن چقدر سخت خواهد بود.

8- تعلیق سرویس هاست

اگر چند دامنه روی یک هاست داشته باشید و به دلیل تخطی از قوانین میزبانی وب توسط یکی از دامنه ها به هر دلیل (نظیر ارسال هرزنامه، حملات اینترنتی، آلوده شدن به کدهای مخرب، دریافت شکایت درباره قوانین کپی رایت و یا سوء استفاده و….) شرکت هاستینگ سرویس شما را تعلیق کند کلیه دامنه های شما مسدود می شوند.

9- تنظیمات سرویس هاست

تنظیماتی که روی هاست انجام می دهید روی همه دامنه ها تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر، شما نمی توانید مطابق نیاز هر سایت تنظیمات جداگانه انجام دهید. اگر هر دامنه الزامات مختلفی داشته باشد، این اهمیت بیشتری می یابد. به عنوان مثال اگر یک دامنه نیاز به فعال بودن extensions ، فانکشن و یا ویژگی خاصی داشته باشد، اما برای دامنه دیگر آن extensions یا ویژگی می بایست غیرفعال گردد – این زمانی است که مشکل دارید!

ما تقریبا تمام معایب اصلی میزبانی وب سایت ها را به عنوان دامنه Addon مورد بحث قرار دادیم، ممکن است بسیاری از عوامل دیگر را نیز از دست داده باشیم، اما این دقیقا معایب اصلی بسیاری از کاربران هستند که امروزه دچار مشکل می شوند.

همیشه بهتر است و توصیه می شود که وب سایت های خود را در هاست جداگانه میزبانی نمایید.

این پست دارای 4 نظر است

  1. صداقت

    متشکرم از توصیه مفیدتون.

    1. مدیر

      خواهش می‌کنیم، موفق باشید

  2. hesam

    سلام
    من میخواستم دامنه یک وبسایت و عوض کنم, بهتر نیست از addon domain استفاده کنم تا با هردوتا آدرس در دسترس باشه پیشنهاد میکنید این راهو یا دامنه و عوض کنیم فقط با جدید در دسترس باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید