تنظیم شکن در سرور لینوکس CentOS 7 برای رفع تحریم ها

You are currently viewing تنظیم شکن در سرور لینوکس CentOS 7 برای رفع تحریم ها

در این مطلب نحوه استفاده از سرویس شکن در سرور لینوکس CentOS 7 جهت رفع تحریم ها آموزش داده می‌دهد. همانطور که مطلع هستید اکثر سرویس دهندگان خارجی به شکل های مختلفی اجازه دسترسی کاربران ایرانی را به سرویس های خود محدود کرده اند. در این مقاله نحوه دور زدن تحریم ها در لینوکس را برای استفاده از این سرویس ها در سرورهای ایران بررسی خواهیم کرد.

از سرویس رایگان سامانه شکن می توانید در سرورهای هاستینگ مانند سرور لینوکس centos با کنترل پنل سی پنل (cPanel) یا دایرکت ادمین (DirectAdmin) نیز استفاده نمایید و انواع تحریم ها را دور بزنید. شکن امکان دسترسی به سایت ها و سرویس های تحریم‌ شده را بدون نیاز به ابزار‌های خاص و صرفا با تنظیم DNS در لینوکس به آسانی فراهم می‌کند.

روش استفاده از شکن در CentOS 7

برای فعال کردن سرویس شکن در لینوکس باید فایل resolv.conf را ویرایش کرده و dns های شکن را داخل آن قرار دهیم. فایل resolv در مسیر زیر قرار دارد.

/etc/resolv.conf

برای ویرایش فایل مورد نظر وارد ssh سرور خود شوید و با دستور زیر فایل را جهت ویرایش باز کنید. (ما در دستور زیر از ویرایشگر nano استفاده کردیم شما می توانید از سایر ویرایشگر ها نیز استفاده نمایید)

nano /etc/resolv.conf

سپس dns های سرویس شکن را در فایل مورد نظر وارد کرده و فایل را ذخیره کنید.

nameserver 178.22.122.100
nameserver 185.51.200.2
دور زدن تحریم ها در سرور لینوکس

با انجام مراحل فوق سرویس شکن در سرور شما فعال می گردد و اکنون می توانید از شکن استفاده کنید. امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم نظرات مطرح نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید