آموزش نیم بها کردن ترافیک سایت در هاست ایران

You are currently viewing آموزش نیم بها کردن ترافیک سایت در هاست ایران

با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، یکی از مهم‌ترین مزایایی که مورد توجه قرار گرفت، تفکیک تعرفه اینترنت داخل از بین‌الملل بود

بدین معنا که برای وب‌سایت‌ها با سرورهای داخلی در مقایسه با وب‌سایت‌های خارجی، تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی از اینترنت ثابت و همراه، مطابق مصوبه سازمان تنظیم مقررات رادیویی، به رعایت این موضوع در محاسبه هزینه اینترنت برای کاربران ملزم شدند.

از سوی وزارت ارتباطات، سامانه‌ای در خصوص ثبت سایت برای نیم بها کردن ترافیک سایت راه‌اندازی شد که اگر از هاست ایران استفاده کنید با ثبت سایت در این سامانه و به کمک آن می توان درخواست قرار گرفتن سایت در بین لیست سایت های ترافیک داخلی را ثبت کنید.

نحوه نیم بها کردن ترافیک مصرفی سایت

1- ابتدای امر وارد سایت http://icip.ito.gov.ir شده و بنا بر نوع مالکیت سایت (حقیقی یا حقوقی) اقدام به ثبت نام و تکمیل فرم مندرج در سایت نمایید.

نکته اول: پس از تکمیل ثبت نام و ارسال مدارک لازم است منتظر بمانید تا اطلاعات ارسالی شما توسط سازمان تایید شده و ایمیل فعالسازی اکانت برایتان ارسال گردد. این مورد ممکن است کمی زمانبر باشد.

نکته دوم: در قسمت ثبت نام اولیه لازم است تا در بخش “تصویر نامه درخواست” درخواست خود مبنی بر ثبت سایت در سامانه ذکر شده را به صورت کتبی در قالب یک فایل jpg, jpeg, pdf, png ضمیمه نمایید. در فایل درخواست، نام سایت + نام درخواست کننده + کد ملی درخواست کننده را ذکر بفرمایید.

2- پس از دریافت ایمیل تایید ثبت نام می توانید وارد اکانت خود شده و از بخش “لیست آدرس IP >> ثبت آدرس ها” اقدام به ثبت نام سایت خود نمایید.

3- برای ثبت نام سایت می توانید مطابق با آموزش زیر اقدام نمایید:

  • عنوان سایت/سرویس: عنوان سایت خود را وارد نمایید. ( مثلا ایران وب )
  • نوع سایت: نوع فعالیت سایت خود نظیر فروش کالا و خدمات ، ویدئو و … را انتخاب نمایید.
  • نشانی وب سایت: نشانی کامل سایت خود را مطابق با الگوی http://example.ir در این بخش وارد نمایید.
  • نام مرکز داده: با استفاده از فلشی که در کنار کادر مربوطه قرار دارد دیتاسنتر آسیاتک (برج میلاد) را انتخاب کنید.
  • تعداد کاربران: تعداد حدودی کاربران سایت خود را در این بخش وارد نمایید.
  • میزان ترافیک: میزان پهنای باند سرویس هاست خود را در این بخش وارد نمایید.
  • لیست IPv4: در کادر اول رنج آی پی را برروی 32 (1 آی پی) و در کادر دوم آی پی هاست خود را که به صورت ایمیل پس از خرید هاست از ایران وب برایتان ارسال شده است را درج کنید.

لازم است تا حتما گزینه “به عنوان IP داخلی در سامانه http://ripe.matma.ir ثبت شده است” انتخاب شده و در نهایت موافقت نامه را تایید نموده و گزینه “ثبت و اضافه جدید” را کلیک نمایید.

4- در این مرحله سایت شما به لیست “در انتظار تایید” اضافه خواهد شد.

5- پس از بررسی اطلاعات ثبت شده توسط سازمان مربوطه که ممکن است چند روز کاری نیز زمانبر باشد طی ایمیلی از سمت ایشان سایت شما تایید خواهد شد و در لیست آدرس IP های تایید شده قرار خواهد گرفت.

این پست دارای 2 نظر است

  1. همتا

    خیلی ممنون از آموزش عالی

  2. سعید

    ممنون خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید