هاست ایران چیست و چه کاربردی دارد؟

You are currently viewing هاست ایران چیست و چه کاربردی دارد؟

هاست ایران چیست؟ در این مقاله به معرفی سرویس هاست ایران خواهیم پرداخت و ضمن بیان ویژگی ها و انواع خدمات میزبانی وب در ایران، نحوه سفارش هاست ایران نیز آموزش داده می شود.

هاست ایران چیست؟

هاست فضایی است که در آن اطلاعات و فایل‌های وب‌ سایت قرار می گیرد. سرویس هاست از کامپیوترهای مخصوص و قدرتمند به نام سرور ارائه می‌شود و این سرورها در دیتاسنتر قرار دارند که به صورت 24 ساعته روشن و به اینترنت پرسرعت متصل می‌باشند.

منظور از هاست ایران این است که سرور هاست در دیتاسنترهای داخل ایران میزبانی می شود. سایت های قرار گرفته روی هاست ایران در تمام نقاط دنیا از طریق اینترنت در دسترس می باشند .

انتقال سایت های اینترنتی ایرانی به داخل کشور از سال 1387 به صورت جدی در دستور کار مدیران سازمانها و شرکت های مهم از جمله وزارتخانه ها، سازمانهای دولتی و نیز مراکز حساس سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرار گرفت. با افزایش تقاضا برای میزبانی وب در ایران، دیتاسنترها و شرکت های هاستینگ ایرانی اقدام به ارائه سرویس هاست از سرورهای داخل کشور نموده اند.

کیفیت هاست ایران و دیتاسنترهای پیشرفته در ایران اکنون توانسته رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند به گونه ای که اکثریت سایت های مهم و بزرگ کشور نیز در داخل ایران میزبانی می شوند. اکنون میتوان در ایرن آپتایم های 99.9 و حتی 100 درصد را تجربه کرد.

هاست داخل ایران از نظر لوکیشن و موقعیت مکانی از دیتاسنترهای ایرانی مانند پارس آنلاین، افرانت، زیرساخت یا آسیاتک ارائه می شود و ترافیک و ip سرور هاست متعلق به کشور ایران می باشد.

ویژگی های هاست ایران

اولین ویژگی هاست ایران این است که میزبانی داخل ایران دارای 4 برابر سرعت بالاتر از هاست خارج کشور می باشد. سرورهای ایران برای کاربران داخلی دارای ping پایین می باشد و به همین دلیل سرعت لود اطلاعات بالاتر می رود. هرچه فاصله فیزیکی بین سرور و کاربران نزدیک تر باشد کاربران سرعت بالاتری تجربه خواهند کرد. دومین ویژگی هاست ایران سازگاری بیشتر با درگاه های پرداخت عضو شاپرک و پرداخت اینترنتی برای سایت های فروشگاه اینرتنتی می باشد. سومین ویژگی هاست ایران دسترسی دائمی به وب سایت های میزبانی شده در ایران می باشد. بروز اختلال در اینترنت ایران با خارج از کشور موجب عدم دسترسی به سایت هایی که روی هاست خارج قرار دارند می شود. لیکن دسترسی به سایت های قرار گرفته روی هاست ایران به دلیل استفاده از بستر داخلی اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، دسترسی دائمی را برای کاربران ایرانی فراهم آورده است.

انواع هاست ایران

به صورت کلی خدمات میزبانی وب در ایران به 3 دسته بندی زیر تقسیم‌ می‌شوند:

هاست اشتراکی ایران

در سرویس هاست اشتراکی یک سرور اختصاصی قدرتمند با کانفیگ های مخصوص جهت میزبانی وب سایت آماده سازی می گردد و منابع سرور بین چندین وب سایت تقسیم می شود که به این خدمات میزبانی اشتراکی یا Shared Hosting گفته می‌شود. هاست اشتراکی ایران معمولا از کنترل پنل های cPanel یا DirectAdmin بهره می برد و این کنترل پنل ها امکان مدیریت هاست را برای مشتریان آسان کرده و امکان استفاده از کلیه منابع هاست را به سادگی امکانپذیر می نمایند. هاست اشتراکی خود بر 2 نوع است:

  • ویندوز و لینوکس
  • هاست ویندوز ایران

منظور از خدمات هاست ویندوز ایران این است که سیستم عامل سرور آن ویندوز سرور می‌باشد. هاست ویندوز از زبان‌های ASP و ASP.NET و همچنین بانک اطلاعاتی MSSQL پشتیبانی می‌کند. هاست ویندوز به علت نیاز به تهیه لایسنس ویندوز سرور از شرکت Microsoft هزینه بالاتری نسبت به هاست لینوکس دارد. معمولاً برای سرورهای هاست ویندوز از کنترل پنل های پلسک، هلم، وب سایت پنل و هاستینگ کنترولر استفاده می‌شود.

هاست لینوکس ایران

منظور از خدمات هاست لینوکس ایران این است که سرویس هاست از سرورهایی با سیستم عامل Linux ارائه می شود. سرورهای لینوکس از محبوبت فراوانی برخوردار هستند که مهمترین عامل آن Open source بودن و رایگان بودن آن است. میزبانی وب لینوکس برای استفاده از زبان برنامه نویسی PHP – HTML و پایگاه داده MySQL است. برای هاست لینوکس از کنترل پنل های سی‌پنل، دایرکت ادمین، پلسک و کلوکسو استفاده می‌شود.

سرور مجازی ایران

سرور مجازی یا VPS ایران یک نوع کامپیوتر و سرور اینترنتی است که به وسیله تکنولوژی های مجازی سازی و مخصوصی از یک سرور اختصاصی و قوی تر ایجاد می‌شود. ویژگی اصلی و برتر سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی، اختصاصی بودن منابع آن است که به مانند میزبانی اشتراکی بین چندین کاربر تقسیم نمی‌شود، از لحاظ ظاهری و مدیریت، سرور مجازی تفاوت چندانی با سرور اختصاصی ندارد.

سرور اختصاصی ایران

سرور اختصاصی به معنی آن است که یک سرور تنها در اختیار یک کاربر قرار می گیرد. در سرور اختصاصی کلیه منابع سخت افزاری و نرم افزاری متعلق به یک کاربر می باشد. با تهیه سرور اختصاصی امکان هر نوع کانفیگ دلخواه وجود دارد. سرور اختصاصی هزینه بالایی دارد و همچنین جهت مدیریت سرور نیاز است که دانش فنی مدیریت و کانفیگ سرور داشته باشد. از سرور اختصاصی معمولا برای میزبانی سایت های بزرگ که نیاز به منابع بالا دارند استفاده می گردد.

راهنمای سفارش هاست ایران

شرکت ایران وب با بهره گیری از سرور های اختصاصی در معتبرترین دیتاسنترهای داخلی، بهترین هاست ایران با سرعت بالا و کیفیت بی نظیر ضمن ارائه پشتیبانی 24 ساعته خدمت شما تقدیم می نماید. شما هم اکنون می توانید با مراجعه به صفحه خدمات فروش هاست ایران نسبت به سفارش و تهیه سرویس موردنیاز خود اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید