وردپرس چیست؟ و چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

You are currently viewing وردپرس چیست؟ و چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس چیست و چرا باید از وردپرس جهت طراحی سایت استفاده کنیم؟ WordPress یک سیستم مدیریت محتوای آزاد و یک نرم‌ افزار متن باز است که به زبان PHP نوشته شده و از پایگاه داده MySQL استفاده می کند. شما می‌توانید از وردپرس برای طراحی وب سایت، وبلاگ، فروشگاه اینترنتی و یا برنامه کاربردی موبایل استفاده نمایید.

آشنایی با وردپرس

وردپرس یک نرم‌ افزار Open Source است که شما می‌توانید از آن جهت ساخت وب سایت استفاده کنید و طراحی‌های زیبا، ویژگی‌های قدرتمند، و انعطاف جهت ایجاد هرچیزی که بخواهید. وردپرس هم رایگان و هم با ارزش است.

وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ‌ نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم‌ افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ها معرفی شد.

وردپرس یکی از پرکاربردترین ابزارهای ایجاد وب سایت در سراسر جهان می باشد. طبق آمار 35% از کل وب سایت های جهان از وردپرس استفاده می‌کنند، از وبلاگ‌های سرگرمی گرفته تا بزرگترین سایت‌های شرکتی، دانشگاهی و سایت های خبری آنلاین. و به نوعی وردپرس معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شده‌ است. در حال حاضر بیش از 80 میلیون وب سایت در جهان با این CMS راه اندازی شده‌ است.

ویژگی های وردپرس

  • دارای تیم پشتیبانی قوی و صدها هزار توسعه‌دهنده
  • نصب آسان وردپرس و با چند کلیک بر روی هاست!
  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی و RTL
  • دارای بیش از 54 هزار افزونه و بیش از هزاران قالب
  • طراحی‌های قابل سفارشی‌ سازی
  • سئو عالی و بهینه‌ برای موتورهای جستجو
  • واکنشگرا و Mobile Friendly
  • پویا بودن و انعطاف‌ پذیری بالا
  • امکان مدیریت حرفه ای مطالب، ابزارها و امکانات، کاربران و رسانه
  • و صدها قابلیت و امکانات دیگر…
  • در عین حال ساده و آسان!

موارد استفاده

  • طراحی وبلاگ یا سایت‌های شخصی
  • طراحی وب سایت‌های خبری و اطلاع‌ رسانی
  • طراحی وب سایت‌های عکاسی
  • طراحی وب سایت‌های شرکتی و معرفی مشاغل
  • طراحی فروشگاه اینترنتی
  • سایت‌های اجتماعی و انجمن‌ها
  • سایت‌های دانشگاه و مراکز آموزشی
  • و…

مزایای وردپرس

نصب آسان: به‌راحتی و با چند کلیک می‌توانید وردپرس را نصب کنید. هر فردی با کمترین میزان اطلاعات فنی در زمینه برنامه‌ نویسی قادر است که وردپرس را نصب کند و بعد از آن هم با استفاده از قالب‌ها و افزونه‌ها سایت موردنظر خود را راه اندازی کند.

کم هزینه: بدون نیاز به هیچگونه دانش فنی می توانید سایت خود را راه اندازی کنید و دیگر نیازی نیست که برای هرگونه تغییر که نیاز دارید در سایت انجام شود، به شرکت طراح سایت خود مراجعه کنید. وردپرس این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا هر زمان که خواستید، تغییرات خود را درون سایت ایجاد نمایید، مطالب جدید در سایت منتشر کنید، کاربران خود را مدیریت کنید، به نظرات رسیدگی کنید و هرآنچه شما نیاز دارید!

مدیریت آسان: شما به راحتی می‌توان سایت خود را در هر جا که هستید، چه با کامپیوتر و چه با موبایل، مدیریت کنید و نیازی به هیچ گونه برنامه جانبی ندارید. می توانید به سادگی به سایت وردپرس خود وارد شوید و صفحات جدیدی را اضافه کنید. وردپرس بسیار آسان است و دارای رابط کاربری بصری است که باعث می شود صفحات در سایت خود ایجاد یا به روز کنید.

سرعت بالا: سایت های طراحی شده با وردپرس پرسرعت و سبک هستند. همچنین برای بالا بردن سرعت سایت شما ابزارهایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها سرعت سایت خودتان را به‌ صورت چشم‌گیری افزایش دهید.

قالب های حرفه ای: هزاران قالب آماده وجود دارد که می توانید در سایت خود از آنها استفاده کنید. این قالب ها توسط متخصصان در سراسر جهان طراحی و توسعه یافته اند.

ارتباط با شبکه‌های اجتماعی: وردپرس و افزونه‌های جانبی آن به شما این امکان را می‌دهند که به صورت خودکار سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید.

فوق العاده قدرتمند و انعطاف پذیر: وردپرس، یکی از منعطف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای جهان است که افراد خواهند توانست آن را برای کاربری دلخواه خود ویرایش کنند. وب سایت های وردپرس را می توان به راحتی با افزونه ها گسترش داد. با نصب افزونه ها ، می توانید هر عملکردی را به وب سایت موجود خود اضافه کنید مانند اضافه کردن فرم تماس ، اضافه کردن سیستم رزرو ، اضافه کردن گالری عکس و موارد دیگر.

سئو عالی: وردپرس به صورت استاندارد کدنویسی شده‌است تا سئو سایت شما را هر چه بیشتر بهبود ببخشد تا در نتایج گوگل بهترین جایگاه را داشته باشید. البته سئو فقط به سیستم مدیریت محتوای انتخابی شما محدود نمی‌شود و موارد زیاد دیگری نیز در این بخش سهیم هستند. وردپرس به خودی خود موارد محدودی از سئو را دربردارد و می‌توان با استفاده از پلاگین‌های متعددی از جمله yoast seo و All in One SEO تا حد زیادی به رتبه وب سایت کمک کرد.

بروزرسانی رایگان: وردپرس یکی سیستم مدیریت محتوای کاملاً رایگان است و بسیار در به روزرسانی و رفع مشکلات احتمالی فعال است. شما می‌توانید تمام این به روز رسانی‌ها را به صورت رایگان دریافت و با یک کلیک نصب کنید!

کنترل کامل و مالکیت اختصاصی: شما کنترل کامل وب سایت، دامنه و کلیه محتوای آن را در اختیار دارید. شما می توانید هر تغییری را که می خواهید ایجاد کنید و محدودیتی در افزایش ترافیک، فروش و کاربران در سایت شما وجود ندارد.

امنیت بالا: وردپرس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. اما به دلیل اینکه امنیت یک مسئله نسبی است و هیچ وقت صد در صد نخواهد بود، وردپرس هر روز مشکلات وردپرس را بررسی می‌کند و در به روز رسانی‌ها رفع می‌کند. علاوه بر تیم وردپرس، برنامه‌نویس‌های زیادی در جهان هستند که روی امنیت وردپرس کار می‌کنند. علاوه بر اینکه وردپرس به خودی خود تا حد زیادی ایمن است، افزونه‌هایی برای ایمن تر کردن سایت نیز وجود دارد تا سایت خود را امن تر کنید. اولین قدم برای افزایش امنیت وردپرس، تغییر آدرس ورود به پنل مدیریت آن می‌باشد.

چگونه می توان با وردپرس یک وب سایت طراحی کرد؟

شرکت ایران وب با هدف توسعه وب فارسی این امکان را برای اشخاص، شرکت ها و موسسات، آسان تر از قبل فراهم نموده است و آن نصب رایگان وردپرس روی هاست و ارائه یک دامنه رایگان ir به عنوان هدیه برای راه اندازی وب سایت می باشد. شما می توانید با تهیه هاست از شرکت ایران وب بدون نیاز به هیگونه دانش فنی و با کمک تیم پشتیبانی ایران وب سایت خود را راه اندازی کنید. برای این منظور می توانید نحوه سفارش هاست و دامنه را مطالعه فرمایید.

این پست دارای یک نظر است

دیدگاهتان را بنویسید