آموزش ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل

You are currently viewing آموزش ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل

در این مطلب نحوه ستاره دار کردن مطالب سایت وردپرس در نتایج جستجوی گوگل آموزش داده می‌شود. بهترین راه برای اضافه کردن ریچ اسنیپت ها یا امتیاز دهی ستاره ای در وردپرس استفاده از افزونه است.

حتما پیش آمده که عبارتی را در گوگل جستجو نمایید و ستاره هایی طلایی رنگ در زیر هر نتیجه جستجو مشاهده کنید. هرگونه اطلاعات اضافی که با اسکیما به گوگل می‌دهیم به عنوان Rich Snippet شناخته می‌شود و منجر به حضور برجسته تر وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل خواهد شد و در ترغیب کاربران برای کلیک کردن روی لینک شما تاثیر بالایی دارد. مانند تصویر زیر:

مطالب ستاره دار

برجسته تر کردن لینک سایت شما در نتایج سرچ گوگل بر افزایش نرخ کلیک تاثیر مثبت می‌گذارد و به طور غیر مستقیم سئو سایت شما را بهبود می‌بخشد.

افزونه ستاره دار کردن مطالب در گوگل

بهترین افزونه وردپرس برای این منظور kk Star Ratings است. افزونه kk Star Ratings یک پلاگین رتبه بندی ستاره ای و پرکاربرد برای وردپرس است که دارای ویژگی های کاربردی می‌باشد. با این افزونه می‌توانید ستاره های امتیاز دهی برای مطالب و پست ها و انواع صفحات سایت خود ایجاد کنید و از لحاظ ظاهری نیز زیبا است. همچنین با نصب و استفاده از این افزونه به زودی ستاره ها را در نتایج جستجوی گوگل خواهید دید.

شکل ظاهری امتیاز دهی ستاره ای در وردپرس توسط افزونه kk Star Ratings مانند تصویر زیر می باشد. (البته شما می توانید تنظیمات دلخواه مانند موقعیت نمایش، تعداد، اندازه، فاصله و متن سفارشی جهت نمایش ستاره ها در تنظیمات افزونه اعمال نمایید.)

امتیاز دهی ستاره ای وردپرس

ابتدا افزونه kk Star Ratings را از لینک زیر دانلود و نصب نمایید.

دانلود افزونه kk Star Ratings

پس از نصب و فعالسازی افزونه، در منو سمت راست وردپرس مانند تصویر زیر روی آیتم kk Star Ratings کلیک کنید

افزونه kk Star Ratings

سپس مطابق تصویر و توضیحات زیر در صفحه تنظیمات افزونه می‌توانید گزینه ها را به دلخواه تنظیم نمایید و در آخر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

  • فعال/غیرفعالسازی امتیازدهی ستاره‌ای
  • اجازه رای دادن در بایگانی
  • به بازدیدکنندگان مهمان اجازه رای دادن بدهید
  • محدود کردن رای به هر ip منحصر به فرد
  • نمایش امتیازدهی برای مکان های انتخابی (نظیر صفحه اصلی، پست ها و مطالب، بایگانی، صفحات و…)
  • امکان مستثنی کردن دسته های دلخواه از امتیازدهی
افزونه امتیاز دهی وردپرس kk Star Ratings

در تب Appearance نیز می‌توانید مطابق تصویر و توضیحات زیر تنظیمات دیگری اعمال نمایید:

  • تغییر متن امتیاز دهید (متن زمانی نمایش داده خواهد شد که هیچ امتیازی داده نشده است.)
  • متنی که پس از رای گیری نمایش داده می شود.
  • تعداد ستاره ها
  • فاصله بین ستاره ها
  • اندازه ستاره ها
  • موقعیت و مکان نمایش ستاره ها و امتیاز دهی در مطالب و صفحات
افزونه kk Star Ratings

با انجام موارد فوق شما موفق شدید امکان امتیاز دهی ستاره ای را برای مطالب سایت وردپرسی خود فعال کنید و همچنین این ستاره ها در نتایج سرچ گوگل نمایش داده خواهند شد.

آیا ستاره دار کردن مطالب و ریچ اسنیپت ها برای سئو خوب هستند؟

ریچ اسنیپت خلاصه ای از سایت شما در نتایج جستجوی گوگل است. مردم ترجیح می دهند روی نتایجی که اطلاعات بیشتری به آنها می‌دهد کلیک کنند. اگر نرخ کلیک نتایج سایت شما در گوگل افزایش یابد، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد. نه به این دلیل که موقعیت سایت شما در موتور جستجو تغییر کرده است، بلکه فقط به این دلیل که افراد بیشتری روی نتایج سایت شما کلیک می‌کنند.

در درازمدت، ریچ اسنیپت ها بر رتبه سئو وب سایت شما تأثیر مثبت خواهند گذاشت. از آنجایی که افراد بیشتری روی نتایج سایت شما کلیک می‌کنند، گوگل متوجه می‌شود که افراد صفحات سایت شما را به صفحه‌های دیگر ترجیح می‌دهند و این به گوگل می‌گوید که صفحه شما نتیجه خوبی برای آن جستجوی خاص است و قطعا رتبه شما را در دراز مدت بهبود می بخشد!

دیدگاهتان را بنویسید