آموزش ایجاد نقشه سایت در جوملا

You are currently viewing آموزش ایجاد نقشه سایت در جوملا

در این آموزش نحوه ایجاد نقشه سایت جوملا نسخه xml و html آموزش داده می شود. ساخت نقشه سایت در جوملا برای سئو سایت شما بسیار مفید است. نقشه سایت جوملا به Google و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات جدید سایت شما را سریعتر پیدا کرده و ایندکس نمایند.

نقشه سایت در دو نسخه xml و html مورد استفاده قرار می گیرد. نسخه xml مخصوص موتورهای جستجو مانند گوگل می باشد و نسخه html نیز برای کاربران و انسان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ساخت نقشه سایت در جوملا

ما در این آموزش از افزونه OSMap برای ایجاد نقشه سایت در جوملا استفاده خواهیم کرد. چون کامپوننت OSMap یکی از بهترین افزونه های ساخت نقشه سایت نسخه xml و html برای جوملا می باشد و همچنین این افزونه رایگان است. برای ساخت نقشه سایت به صورت زیر عمل کنید:

1- ابتدا افزونه OSMap را از لینک زیر دانلود و روی جوملا نصب کنید.

دانلود کامپوننت OSMap

2- پس از نصب افزونه در جوملا از منو کامپوننت ها روی گزینه OSMap کلیک کنید.

نقشه سایت جوملا

3- در صفحه باز شده مطابق تصویر زیر به صورت خودکار پس از نصب کامپوننت یک نقشه سایت ایجاد می شود که نام نقشه سایت پیشفرض Default Sitemap می باشد.

نقشه سایت OSMap جوملا

4- در مقابل نام نقشه سایت مانند تصویر فوق با کلیک روی گزینه های xml و html صفحه مربوط به هر نسخه از نقشه سایت نمایش داده می شود.

مثلا نقشه سایت نسخه xml مانند تصویر زیر خواهد بود و در صفحه باز شده می توانید لینک نقشه سایت را در مرورگر کپی کنید و جهت معرفی به گوگل در سرچ کنسول وارد نمایید.

لینک نقشه xml به عنوان مثال به صورت زیر خواهد بود:

http://www.domain.ir/component/osmap/?view=xml&id=1&format=xml
نقشه xml جوملا

تنظیمات نقشه سایت

برای ویرایش نقشه سایت روی نام نقشه سایت کلیک کنید سپس صفحه ای مانند تصویر زیر نمایش داده می شود و می توانید گزینه های Priority و Change Frequency را ویرایش کنید (توجه: اگر این تنظیمات به درستی نمایش نداد و به هم ریخته بود زبان قسمت مدیریت جوملا را موقتا روی انگلیسی تنظیم کنید مشکل برطرف می شود).

Priority: میزان اهمیت URL ها در مقیاس 0.0 تا 1.0 می توانید انتخاب کنید.

Change Frequency: با این گزینه می توانید گوگل را از فرکانس زمانی تغییرات صفحه آگاه کنید.

نقشه سایت جوملا

نکته اول: در صورت نیاز جهت ایجاد منو برای نقشه سایت نسخه html می توانید با مراجه به منو اصلی » ایجاد آیتم منو جدید » سپس عنوان منو را “نقشه سایت” و نام مستعار “sitemap” وارد کنید و نوع آیتم منو را OSMap Free انتخاب کنید و در زیر آن گزینه Sitemap – HTML Format را انتخاب و سپس از قسمت Choose a sitemap نام نقشه سایت نیز انتخاب نمایید و در آخر روی ذخیره کلیک نمایید.

نکته دوم: با اضافه کردن هرگونه مطلب و یا آیتم منو جدید در سایت، نقشه سایت به صورت خودکار آپدیت می شود و لینک مطلب و یا آیتم منو جدید هم در نسخه xml و هم html اضافه می گردد.

نکته سوم: اگر “منو اصلی” جدید ایجاد کردید با کلیک روی نام نقشه سایت، مثلا Default Sitemap وارد تنظیمات نقشه سایت شوید و منو جدید را علامت بزنید تا لینک های منو جدید نیز در نقشه سایت وارد شوند.

این پست دارای 4 نظر است

  1. مهمان

    سلام ممنون استفاده کردم واقعا دمتون گرم مطلب کاربردی بود

  2. مهمان

    عالی بود کاربردی بود مطلب ممنون

  3. محمد

    مقاله عالی بود.

    معرفی دانلود محصول رایگان هم عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید