آموزش نصب SSL در وردپرس و تبدیل http به https

You are currently viewing آموزش نصب SSL در وردپرس و تبدیل http به https

در این مطلب نحوه نصب و فعالسازی SSL در وردپرس و تبدیل http به https آموزش داده می‌شود. انتقال یا ریدایرکت وردپرس از HTTP به HTTPS بدون نیاز به نصب افزونه و به آسانی قابل انجام می باشد.

تبدیل http به https در وردپرس

جهت انتقال اتوماتیک سایت وردپرس از http به https به صورت زیر اقدام نمایید.

نکته: برای تبدیل http به https در وردپرس لازم است از قبل گواهینامه SSL در هاست خود نصب و فعال کرده باشید. اگر قبلا SSL نصب نکرده اید می‌توانید ابتدا طبق آموزش نصب و فعال سازی SSL رایگان در سی پنل اقدام به نصب SSL در هاست خود فرمایید و سپس ادامه این آموزش را دنبال کنید.

وارد کنترل پنل مدیریت سایت خود شوید و مانند تصویر زیر به مسیر تنظیمات > عمومی مراجعه نمایید.

نصب ssl در وردپرس

سپس در صفحه بعد از بخش تنظیمات عمومی مطابق تصویر زیر در هردو فیلد نشانی وردپرس و نشانی سایت آدرس دامنه سایت خود را با https وارد نمایید و در پایین صفحه روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

تبدیل http به https در وردپرس

پس از اینکه تنظیمات را ذخیره کردید وارد کنترل پنل هاست خود شوید (سی پنل یا دایرکت ادمین فرقی ندارد) و لازم است علاوه بر تنظیمات فوق که در وردپرس انجام دادیم در کنترل پنل هاست نیز ریدایرکت اتوماتیک از http به https را در فایل htaccess هاست انجام دهیم.

1- در پوشه public_html هاست خود فایل htaccess را جهت ویرایش باز کنید.

نکته اول: در صورتی که وردپرس را در پوشه دیگری غیر از public_html نصب کرده اید باید به پوشه محل نصب وردپرس خود مراجعه کنید و فایل htaccess را در پوشه محل نصب وردپرس پیدا کنید و جهت ویرایش باز نمایید.

نکته دوم: در صورتی که فایل htaccess را پیدا نکردید احتمالا این فایل مخفی است و می‌توانید با مطالعه آموزش نمایش فایل های مخفی در هاست سی پنل این فایل را مشاهده کنید.

2- کد زیر را در فایل htaccess. کپی کرده و فایل را ذخیره نمایید.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

با انجام مراحل فوق سایت وردپرسی شما به صورت خودکار با https باز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید