آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس

You are currently viewing آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس

در این مطلب نحوه ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس آموزش داده می‌شود. سایت مپ یا نقشه سایت یک فایل متنی xml است و به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند تا به راحتی محتوا و صفحات سایت شما را شناسایی و سریع‌تر ایندکس نمایند و این کار تاثیر بالایی در سئو وب سایت شما دارد. در واقع نقشه سایت لیستی از کل مطالب وب سایت شما را با فرمتی که برای موتورهای جستجو قابل خواندن باشد، در اختیار آنها قرار می‌دهد.

یکی از بهترین افزونه های ساخت نقشه سایت یا sitemap در وردپرس افزونه Yoast SEO می‌باشد. در این مقاله خواهیم آموخت که چگونه با استفاده از این افزونه نقشه سایت خود را تنظیم کنیم و سپس با معرفی آن به گوگل سرعت ایندکس صفحات سایت وردپرسی خود را بهبود بخشیم تا موجب افزایش رتبه سئو سایت در گوگل گردد.

ایجاد نقشه سایت با Yoast SEO

جهت ساخت نقشه سایت از پنل مدیریت وردپرس مانند تصویر زیر به مسیر سئو > عمومی > امکانات مراجعه کنید.

ساخت نقشه سایت با Yoast SEO

سپس مانند تصویر زیر گزینه نقشه‌های XML سایت را روی حالت روشن قرار دهید تا نقشه سایت برای شما فعال شود. همچنین برای دیدن نقشه سایت و کپی لینک آن روی مشاهده نقشه سایت کلیک کنید و در آخر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک نمایید.

نقشه سایت Yoast SEO

لینک نقشه سایت به عنوان مثال به صورت زیر می‌باشد.

https://yourdomain.ir/sitemap_index.xml
نقشه سایت وردپرس Yoast SEO

معرفی نقشه سایت به گوگل

بعد از اینکه نقشه سایت XML سایت وردپرسی خود را ایجاد کردیم لازم است آن را به گوگل معرفی کنیم. بنابراین برای این منظور ابتدا از طریق آدرس https://search.google.com/search-console/welcome وارد پنل سرچ کنسول سایت خود در گوگل شده و مطابق تصویر و توضیحات زیر اقدام فرمایید:

  • روی گزینه Sitemaps کلیک نمایید
  • در قسمت Add a new sitemap لینک نقشه سایت خود را وارد کنید
  • در آخر روی دکمه SUBMIT کلیک نمایید تا ثبت شود
نقشه سایت xml وردپرس

سپس در پایین همان صفحه مانند تصویر زیر در بخش Submitted sitemaps نقشه سایت ثبت شده خود را مشاهده خواهید کرد.

نقشه xml گوگل

همانطور که مشاهده کردید آسان ترین روش برای ساخت یک نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO می‌باشد. امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید