آموزش فعال کردن نمایش خطا در وردپرس

You are currently viewing آموزش فعال کردن نمایش خطا در وردپرس

در این مطلب نحوه فعال کردن نمایش خطا در وردپرس آموزش داده می‌شود. روشن کردن خطاها یا ارور های PHP در وردپرس به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت وردپرسی خود را شناسایی و رفع کنید.

وردپرس دارای یک سیستم اشکال زدایی در هسته، پلاگین ها و قالب ها است تا فرآیند شناسایی خطاهای PHP را ساده کند. فعال کردن حالت دیباگ (debug) یا اشکال زدایی باعث می شود تمام خطاها و هشدارهای PHP نمایش داده شوند، بنابراین می‌توانید متوجه شوید که چه مشکلی در سایت شما وجود دارد و به راحتی error ها را شناسایی و برطرف نمایید.

فعال کردن نمایش خطا در سایت وردپرس

برای روشن کردن نمایش خطا، ابتدا وارد هاست خود شوید و در پوشه محل نصب وردپرس فایل wp-config.php را جهت ویرایش باز کنید. مانند تصویر زیر روی فایل wp-config.php کلیک راست کنید و گزینه Edit را کلیک کنید تا فایل جهت ویرایش باز شود.

ویرایش فایل wp-config وردپرس

سپس درون فایل wp-config.php به دنبال خط زیر بگردید:

define( 'WP_DEBUG', false );

و عبارت false را به true تغییر دهید و فایل را ذخیره نمایید. به صورت زیر و مانند تصویر

define( 'WP_DEBUG', true );
نمایش خطا در وردپرس

اکنون حالت دیباگ یا نمایش خطاها در وردپرس فعال شده است و می‌توانید از وب‌سایت خود دیدن کنید تا خطاها، اعلان‌ها و هشدارهای PHP در صفحات سایت شما نمایش داده شوند.

توجه: پس از عیب یابی و رفع مشکل، حتما حالت نمایش خطا را غیرفعال کنید (برای غیرفعال سازی عبارت true را به false تغییر دهید)

دیدگاهتان را بنویسید