آموزش ساخت بسته نصبی وردپرس با افزونه Duplicator

You are currently viewing آموزش ساخت بسته نصبی وردپرس با افزونه Duplicator

در این مطلب نحوه ساخت بسته نصبی وردپرس با افزونه داپلیکیتور (Duplicator) آموزش داده می‌شود. فرض کنید سایت خود را در لوکال هاست طراحی کرده اید و اکنون می‌خواهید سایت را از لوکال هاست به هاست اصلی خود منتقل نمایید. جهت انتقال سایت از لوکال هاست به هاست اصلی این روش بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید و با ساخت بسته نصب آسان برای وردپرس این انتقال به راحتی انجام می‌شود.

ساخت بسته نصبی وردپرس با افزونه Duplicator

با ایجاد بسته نصبی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن سایت وردپرسی خود را از یک هاست به هاست دیگر و یا دامنه دیگر منتقل کنید. همچنین با این روش امکان انتقال وردپرس به ساب دامین و یا ساب فولدر نیز وجود دارد.

مرحله اول: نصب داپلیکیتور

برای نصب افزونه Duplicator از پنل مدیریت وردپرس به مسیر افزونه‌ها > افزودن مراجعه کنید. سپس نام افزونه را جستجو کرده و آن را نصب و فعال نمایید. پس از نصب و فعال سازی این افزونه منویی با عنوان Duplicator در پیشخوان وردپرس اضافه می‌شود.

همچنین می توانید افزونه Duplicator را از مخزن وردپرس به آدرس Duplicator – WordPress Migration & Backup Plugin دانلود و نصب کنید.

نصب داپلیکیتور

مرحله دوم: ایجاد بسته نصبی

1- برای ایجاد بسته نصبی جدید مانند تصویر زیر در پنل مدیریت وردپرس از منوی Duplicator گزینه Packages را انتخاب نمایید و در صفحه باز شده روی دکمه Create New کلیک کنید.

بسته نصبی Duplicator

2- سپس صفحه‌ای مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود که در صورت نیاز می‌توانید تنظیمات سفارشی برای ساخت بسته نصبی اعمال کنید که برخی از این تنظیمات نیز تنها در نسخه Pro افزونه در دسترس است. به صورت کلی در این مرحله تنظیمات در حالت پیشفرض صحیح است و نیازی به تغییر آنها نیست و روی Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

انتقال سایت با Duplicator

3- در این مرحله سایت شما اسکن خواهد شد و اطلاعات آن مانند تصویر زیر نمایش داده می شود. کلیه موارد باید در وضعیت Good و به رنگ سبز قرار داشته باشند. Notice ها معمولا مشکلی ندارند ولی اگر موردی با رنگ قرمز (error یا warning) نمایش داده شد لازم است بررسی کنید.

در پایین صفحه گزینه Yes. Continue with the build process! را علامت بزنید و روی Build کلیک کنید تا ساخت بسته نصبی شروع شود. (این فرآیند چند دقیقه طول خواهد کشید)

انتقال سایت با Duplicator

4- در آخر صفحه ای به شما نمایش داده می شود که مانند تصویر زیر است و بسته نصبی با موفقیت ایجاد شده است و فایل های آن اکنون آماده دانلود می باشد. روی دو دکمه آبی Installer و Archive کلیک کرده و این دو فایل را دانلود کنید.

دانلود بسته نصبی Duplicator

اکنون می توانید فایل های دانلود شده را در هاست اصلی خود آپلود نمایید و سپس با اجرای فایل installer.php بسته را روی هاست جدید خود نصب نمایید.

موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید